sobota, 22 października 2011

Chudnąć ze smakiem

Nie wiem jak Wy, ale ja niestety na zimę gromadzę tłuszczyk.
Na dodatek jeść uwielbiam, mimo, że przez lata dzieciństwa byłam niejadkiem. Przyjemność sprawia mi także gotowanie, ale tylko takie bardziej kreatywne, no bo prawdę powiedziawszy kotleciki schabowe czy krupnik zupełnie mnie nie porywają.
Przed wakacjami zachęcona osiągnięciami moich znajomych w odchudzaniu się, zakupiłam sobie książki o diecie białkowej, jednak po ich przeczytaniu zrozumiałam, że to zupełnie nie dla mnie - brak silnej woli uniemożliwił mi nawet podjęcie próby.
Nie poprawiło to mojego samopoczucia, oj nie.
Z pomocą przyszła mi informacja, którą znalazłam w miesięczniku Kuchnia - opisywali tam książkę, napisaną przez Włocha mieszkającego w Anglii, z przepisami, od których się chudnie, a które jednocześnie zapowiadały się bardzo smakowicie.
Pobiegłam czym prędzej do najbliższego empiku, przeszukałam półkę i znalazłam głęboko schowany, jedyny egzemplarz książki o uroczym tytule "DIETA ITALIANA" autorstwa GINO D'ACAMPO.



Przepisy, które tu znajdziecie są zdecydowanie  odtłuszczone i zdrowe, ale także bardzo aromatyczne, smaczne, niedrogie i proste do wykonania. Od jakiegoś miesiąca systematycznie testuję je na swojej rodzinie. Jak do tej pory moje ulubione przepisy z tej książki to:

- BRUSCHETTA Z BOBU I ŚWIEŻEJ MIĘTY - robiłam ją i ze świeżego i z mrożonego bobu i była równie pyszna
- BAKŁAŻANY Z POMIDORAMI, CZOSNKIEM I TYMIANKIEM
- WSTĄŻKI CUKINII Z BIAŁĄ FASOLĄ I CYTRYNOWYM SOSEM SAŁATKOWYM
- MIESZANE OWOCE MORZA Z MAKARONEM LINGUINE, POMIDORAMI   KOKTAJLOWYMI I CHILI
- MAKARON LINGUINE Z CZOSNKIEM, KREWETKAMI I SZPINAKIEM
- FRITATA ZE SPAGHETTI, MIELONĄ WOŁOWINĄ I RUKOLĄ
- FOCCACIA Z POMIDORAMI KOKTALJOWYMI I PESTO
- PIERSI KURCZAKA Z PARMEZANEM, POMIDORAMI I MOZZARELLĄ
- DUSZONE PIERSI KURCZAKA Z PAPRYKĄ I CUKINIĄ

Prawda, że brzmi to pysznie ? Nie stosuję tej diety restrykcyjnie, więc efekty odchudzania, nie są najlepsze, ale, za to jadam pyszne obiady z przyjemnym poczuciem stosowania diety.
A dla tych, którzy będą chcieli mieć króciutką przerwę w odchudzaniu się, na końcu książki są przepisy na desery :)

Jeśli jeszcze Was nie przekonałam do takiej właśnie diety - to zamieszczam przepis z tej książki do wypróbowania:


BAKŁAŻANY Z POMIDORAMI, CZOSNKIEM I TYMIANKIEM 
1 kostka bulionu warzywnego
około 600 gram bakłażana
3 łyżki stołowe oliwy extra virgin
3 ząbki czosnku pokrojone
1 puszka krojonych pomidorów
3 pomidory śliwkowe, pozbawione nasion i pocięte na ćwiartki
1 łyżka tymianku, sól, pieprz
dowolne pieczywo


Do dużego rondla wlewamy 2 litry wody, zagotowujemy, dodajemy kostkę rosołową.
Bakłażany myjemy i obieramy ( skórka zostaje ), kroimy w kostkę o grubości około 3 cm
Wrzucamy bakłażany do garnka z rosołem i gotujemy około 8 minut. Odcedzamy je dobrze i pozostawiamy do ostygnięcia.
Na dużej patelni podgrzewamy oliwę, smażymy czosnek ( nie wolno go przypalić ), dodajemy bakłażany i smażymy około 5 mniut, co jakiś czas mieszając.
Dodajemy pomidory z puszki, doprawiamy solą i pieprzem, gotujemy na średnim ogniu około 15 minut, mieszając od czasu do czasu.
Na koniec dodajemy tymianek, świeże pomidory - mieszamy, aby składniki dobrze się połączyły i podgrzewamy jakieś kolejne 10 minut.


Podajemy z pieczywem na gorąco lub na zimno.


Pozdrawiam, życząc wszystkim pysznego weekendu
Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz