wtorek, 20 marca 2012

Recycling swetra - odsłona druga

Sweter, który widzieliście w ostatnim wpisie, nosi się tak fajnie, że zachwycona, natychmiast pobiegłam do SH, po koleją zdobycz, nadającą się do przeróbki.

Tym razem udało mi się kupić, ażurowy, jasno beżowy sweter, leciutko przeplatany złotą nitką - największy w całym sklepie :)
Efekt moich z nim zmagań prezentuje sie następująco:


Dla zainteresowanych krótki opis wykonania:

1) polecam przeczytanie poprzedniego tutorialu, dotyczącego przerabiania swetra, nie będę powtarzać tutaj wszystkich informacji,

2) wywracamy sewter na lewą stronę i odcinamy największy, jak sie da prostokąt, oraz rękawy - również po linii prostej


3) odkładamy część swetra z dekoltem ( a nuż się kiedys przyda :) ) i skupiamy się na pozostałych częściach, czyli: prostokącie i rękawach, które będziemy zszywać, mniej więcej tak jak są ułożone na zdjęciu


4) zszywamy prostokąt po lewej stronie, po linii cięcia - ręcznie lub na maszynie, uważamy, żeby nie naciągać dzianiny. Obrzucamy brzegi - jeżeli szyjemy  maszynowo - najpierw obrzucamy, każdy brzeg osobno, później zszywamy prostokąt.


5) W efekcie prac, z punktu 4), otrzymujemy zszyty z trzech stron prostokąt, do którego przykładamy rękawy i zaznaczamy ich szerokość - prójemy boki swetra, na szerokość rękawów.
Koniecznie pamietajmy o rygielku, zabezpieczającym bok swetra, przed dalszym próciem!


6) Teraz mamy prostokąt z dwom dziurami po bokach na rękawy



7) aby nasz sweter ladnie się ukladał, musimy wszyć rękawy tak, aby szew po środku rękawa, w czasie noszenia, znajdował sie na jego dole - w tym celu układamy prostokąt i rękaw w następujący sposób:




9) doszywamy rękawy ręcznie lub maszynowo i obrzucamy brzegi.

10) zakładamy sweter i chwalimy, się, że zrobiłyśmy go same, ku zazdrości koleżanek :)

Pozdrawiam,
Kasia





19 komentarzy:

  1. Świetny! I ten długi rękawek na pewno się dobrze sprawdza:]

    OdpowiedzUsuń
  2. No,naprawdę świetny pomysł.Chyba skorzystam i ja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też świetny:) Ale ten bez rękawów bardziej mi się podoba:) Szukam po lumpach i jak na złość nie mogę znaleźć nic ciekawego, aby wykorzystać Twój patent... chyba, że wszyscy mieszczanie po opublikowaniu Twojego posta wykupili wszystkie fajne swetry:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Z przodu wygląda rewelacyjnie, ale z tylu trochę mnie razi to przeszycie przez środek... próbowałaś to może trochę przeprasować??

    OdpowiedzUsuń
  5. Kasiu rewelacyjny pomysł i wykonanie.Bardzo mi się podoba ,koniecznie powinnam przerobić kilka moich swetrzysk...:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękiję Wam za takie miłe komentrze.
    AnaYo - sweter fotografowałam na gorąco, jeczez bez prania i prasownia, ale zgadzam się z Tobą, że szew z tyłu razi. Mam nadzieję, że po przeprasowaniu będzie lepiej. Pozdrawiam, Kasia

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurcze muszę spróbować bo wygląda to ŚWIETNIE!! Naprawadę świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tez mam takie wrazenie jak poprzedniczki i poprzednicy, ze musze gdzies dorwac podobny i go zrecyklingowac.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomysł rewelacyjny:)moja siostra nabyła takie wdzianko za prawie 100zł więc chyba sama się skuszę na popróbowanie i zrobienie czegoś podobnego...pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Alez pomyslowe! A efekt wspanialy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł:)
    Efekt naprawdę powalający:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow jestem pod ogromnym wrażeniem wyszło przepięknie

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam recykling, jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten sweter też jest bardzo fajny, muszę się rozejrzeć za jakimiś odpowiednim modelem do przeróbki :)

    OdpowiedzUsuń