niedziela, 2 grudnia 2012

Jak otworzyć wino ze złotą siateczką

Odkąd pamiętam, wino było ulubionym napojem mojego męża, a ja po prostu dołączałam do niego najpierw w konsumpcji, a później w podróżach po usianych winnicami bezdożach Europy. Dziś wino, jest moim ulubionem motywem przewodnim wakacji i nie straszne mi chwile spędzone przed półką w sklepie, bo wiem co lubię i czego unikać.
Postanowiłam tym moim hobby, kolejnym zresztą :) zgodnie z Waszymi sugestiami podzielić się z na moim blogu.
Jako, że mój ulubiny kraj to Hiszpania, piewrszy winny wpis , będzie dotyczył wina hiszpańskiego i jego charakterystycznego elementu, złotej siateczki.
Najcześciej zobaczycie ją na winach z  napisem Rioja ( czytaj Rjocha ). Rioja, to najbardziej znany Hiszpański rejon, produkujący wina - na pewno pojawi się,  w wielu moich kolejnych wpisach, słynący głównie z win czerwonych. Dziś siateczka, pojawia się, też na innych winach hiszpańskich, a niektóre Riojy, są jej niesety pozbawione.
O historii złotej siatki w następnym wpisie, dziś zajmiemy się jej stroną esetyczną.
Nie wiem jak Wam, ale mnie się ona bardzo podoba i zawsze mi było żal, że trzeba ją zdjąć otwierając wino.
Okazało się, że nie jest to konieczne, że można ją zachować i otworzyć butelkę:


 Oto obrazkowo - opisowa instrukcja postępowania:

1)  lekko odginamy i odciągamy siatkę, na szyjce butelki.


2) przekładamy szyjkę butelki przez oczko siatki i pociągamy siatkę za koniec na dole butelki, tak, aby ładnie ułożyła się na butelce.


3) zakręcamy siatkę mocno do końca, aby ściśle przylegała do buteki


4) Wpychamy zakrecony koniec siatki w zagłębienie w dnie buteki, tak, by go tam zupełnie schować


5) Otwieramy butelkę i wypijamy w dobrym towarzystwie :)

Pozdrawiam,
Kasia

14 komentarzy:

  1. no dobrze wiemy juz jak zachowac siatke a do czego nam ona ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. siatka służy jedynie do ładnego wyglądania na butelce, w czasie konsumpcji. esteyka w czystej formie, żadnej funkcji :)

      Usuń
  2. Dobra rada:) Ja nie widziałam, albo nie zauważyłam u nas wina w siatce.

    OdpowiedzUsuń
  3. mój Mąż jest również hobbystą w kwestii win i ja dla samego słuchania jak mówi o jakimś kolejnym winie to codziennie mogłabym pić więc bardzo miło mi , że podzieliłaś się też tutaj, będę z radością czytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo z winem, to tak juz jest, że najlepiej je pić właśnie :)))

      Usuń
  4. O widzisz! a mój brat ostatnio otworzył wino z taką siateczką, kompletnie ją rozszarpując:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez zawsze siatkę rozszarpywałam, aż zobaczyłam jak kelner ją tak "opuszcza" i serwuje wino z butelki z zachowana siatką, no i oczywście dokładnie sobie to zapamiętałam.

      Usuń
  5. No ciekawe! Ja też lubię wino, ale jakoś ostatnio na różowe się przerzuciłam :) z chęcią poczytam ciekawostki o winach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to chyba, jakaś plaga, bo ja nigdy różowego nie piłam, a od jakiegoś czasu odkrywam ten kolor ;)

      Usuń
  6. O dobrze wiedzieć co zrobić z tą urocza siateczka na winie. Zawsze ją całkiem zrywałam... teraz już nie będę tylko muszę ślubnego oświecić bo to on u nas zwykle "operuje" butelką wina ;)Z win przepadam za winem Mogen David Pomegranate z owocu granatu. Nie jest to żadna wyższa półka, jest bardzo słodkie więc zawsze piję mocno schłodzone lub z dwoma kostkami lodu. Uwielbiam ten smak, aromat i piękny kolor. Dla mnie miodzio. Poza tym smakuje mi różowe winko i generalnie większość półsłodkich lub półwytrawnych. Wino - wspaniały napój, rozweselacz serca :) Chętnie poczytam o tym trunku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Pisałam o nim pod poprzednim postem Kasi! Jest CUDOWNE (MogenDavid). Wiesz, że ono jest koszerne? Niezwykle mnie to w nim intryguje :P

      Usuń
  7. Cudny Twój blog Kasiu.
    Szycie prawdziwy profesjonal.

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. hmmm, mieszkam we Francji, pora nauczyć się otwierać wino ;)
    trafiłam do Ciebie, bo szukałam, jak można przerobić stary sweter :D

    OdpowiedzUsuń
  9. oa, uśmiałam się z tej złotej siateczki:) wygląda to uroczo:):):)

    OdpowiedzUsuń