piątek, 4 stycznia 2013

Jak przerobić męską koszulę i użyć szablon sowy.

Moje sowy są już gotowe, dwie męskie, jedna damska.

Pierwsza sowa to sowa "hipsterska",  sowa  męska, szyta na dokładne zamówienie mojego najstarszego, który pognał dziś z nią do szkoly. Sam wybierał t-shirt na którym ma się ona znaleść i tkaninę na ciało. Z tej naszej wspołpracy powstała tak ozdobiona koszulka:


Druga to także sowa męska, tym razem śpiąca.
Przy okazji udało mi się "uwolnć" koszulę kiedyś kupioną dla fajnej bawelny w SH. Powstały z niej spodnie do piżamy dla mojego synka - już za rok z koszuli będę mogla uszyć mu tylko szorty :))).
Z przodów i tyłu koszuli wykroiłam spodnie, kieszeń, która była na piersi, jest teraz z tyłu, na pupie.
Wykrój spodni zdjęłam z dresów synka, w pasie doszyłam tunel z niebieskiego jerseyu, w który wciągnięta jest guma. Rękawy poszły na sowę. Wykorzystałam też małą metkę z rozmiarem i guziki do ozdobienia mojej aplikacji. Co do sowy, to zdecydowałam się na bardzo jednolitą kolorystykę, za to paski z takaniny są raz w pionie, raz w poziomie, żeby było ciekawiej. Sowę ozdobiłam też ręcznym haftem, który ostatnio coraz bardziej mnie relaksuje.
Synek piżamkę polubił, więc jestem zadowolona podwójnie.
Koszulkę na górę piżamki kupiłam na bazarku za 8 pln, koszula kosztowała mnie 1 pln, czyli całość zamknęła się w 10 złotych.
A teraz dokumentacja zdjęciowa z powstawania piżamki i kilka fotek na użytkowniku:










Trzecia sowa, tym razem damska. Zachciało mis ie uszyć potfelik i poszaleć dekoracyjnie. Wszystko zadawało się iść dobrze....


Portfelik, był prawie gotowy. Zapięcie wklejone, gotowe do zaciskania.





No i na tej czynności właśnie poległam. Wyszło tragicznie. W rzeczywistości wygląda jeszcze gorzej niż na zdjęciu. Teraz się zastawnawiam, czy uda mi się to zapięcie odkleić i wstawić nowe zapięcie.
I tutaj mam do Was prośbę.

Czy ktoś z Was wie:
- jak nazywają sie takie zapięcia?
- gdzie je kupić, najchętniej przez internet?
- jak się je montuje, żebby nie wyglądały tak jak moje?

Będę bardzo wdzięczna za pomoc,

Pozdrawiam i czekam na Wasze sowy,

Kasia

16 komentarzy:

  1. super sowy mam jedną znajomą fankę przyda się z całą pewnością

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Sowy przecudne! Pomysł z piżamką rewelacja! Kiedy wreszcie będę miała czas i miejsce, żeby szyć obiecuję wygrzebać z szafy jakąś starą koszulę i zmajstrować sobie piżamkę z krótkimi spodenkami i sową na koszulce. Po trzykroć REWELACJA!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety na zapięciach się nie znam, więc nie pomogę...

      Usuń
  3. to się nazywa bigle i np. amelia.globalhost.pl swiatpasji.pl

    sowa męska dla najstarszego extra

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że osowiałaś ;) prace przepiękne i bardzo inspirujące. Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę świetne sowy! I jestem zachwycony pomysłem na piżamę, dwie kompletnie różne rzeczy a w tak genialny sposób pasujące do siebie. Super :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczę, te sowy są świetne! Muszę to przemyśleć i może uszyć jakieś piżamki dla dzieci mojej siostry :) z sówkami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. oj ten portfelik jest super. a z tymi biglami to rzeczywiście problem jest przy zaciskaniu :( Ja chyba tez tylko w sklepie amelia znalazłam tak przez interent do kupienia.

    OdpowiedzUsuń
  8. http://www.beads.pl/polfabrykaty/akcesoria-do-torebek tutaj są takie zapięcia. Niestety nie wiem jak się je mocuje, nigdy tego nie robiłam ;) Pierwsza koszulka podoba mi się najbardziej.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Sowy w każdej postaci cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Boska męska sowa, czyli chyba sów ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie wykonana jest męska sowa:) Piżama oczywiście jedyna w swoim rodzaju!

    OdpowiedzUsuń
  12. Sowia piżamka rewelka! Chyba zmontuje coś dla siebie z krótkimi nogawkami! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. bigle do torebki kupisz w beads.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam, często odwiedzam i podziwiam Twoja pracę :) męska sowa wymiata !!
    Serdecznie zapraszam do siebie .
    KaRola

    OdpowiedzUsuń