środa, 23 stycznia 2013

Jak przerobić stary sweter na ciepły komin ?

Marzy Ci się dzianinowy komin ale nie masz cierpliwości do dziergania na drutach? Nic się nie martw, w pół godziny machniesz sobie świetny komin.
Musisz tylko mieć pod ręką sweter.
Mój jest z SH, w pięknym niebieskim kolorze, z bawełny zrobinej w ażurowy wzorek, a komin , który z niego powstał wygląda tak:



Zabieramy się do pracy.

1) odprówamy ściągacze  - jeśli się da i zachowujemy nitkę, również jeśli się da - przyda się do zszywania. Jeśli ściągaczy odpróć się nie da, odcinamy je. Robimy to delikatnie, żeby nie poleciały nam oczka. Miejsca gdzie należy ciachać lub próć zaznaczyłam na zdjęciu na czerwono. Mój sweter miał rozcięcie z przodu, miałam więc więcej pracy.  Rozdzielamy szwy na ramionach. W efekcie naszych działań powinniśmy otrzymać mniej więcej  prostokąt.


2) Zaszywamy otwory po rękawach. Ja musiałam równiez zeszyć rozcięcie przodu. Linie szycia zaznaczyłam na zdjęciu na zielono.


3) Otrzymaliśmy prostokąd zszyty na dwóch pionowych krawędziach, z obciętymi poziomymi brzegami, które musimy starannie obrzucić ( na overloku, maszynie czy ręcznie ). Pilnujemy, żeby złapać wszystkie oczka. Dzięki temu, że nasz sweter został pozbawiony ściągaczy, pięknie rozciąga się w pożądanym kierunku. Rysunkek poglądowy nr.3, brzegi do obrzucania, zaznaczone na czerwono.
4) składamy prostokąt na pół, lewą stroną do lewej, tak, aby na wierzchu była prawa strona. Rysunek nn.4
5) Zaginamy krawędzie do środka, na głębokość około 1 cm i zszywamy ręcznie wzdłóż czerwonej linii widocznej na rysunku nr.5


6) komin gotowy do założenia, w sam raz na otaczającą nas zimę.



Pozdrawiam,
Kasia

11 komentarzy:

  1. Super komin! Ja co prawda do tej pory sama dziergałam lub szyłam z materiałów, ale ten sposób jest szybki, tani i prosty!

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietna sprawa!:) ide poszukac w szafie jakis staroci, moze mnie sie uda cos takiego spoTworzyc:)
    pozdrawiam niebiesko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przy takich ażurach spędziłabym całą zimę, a tu ciach-rach i gotowy komin!! Wykonałaś go naprawdę fajnie i nie ma co, też taki muszę mieć:) Jutro idę do lumpeksu:):)

    OdpowiedzUsuń
  4. piękny kolor. ja osobiście uwielbiam kominy szczególnie w taką "wstrętną" zmrożoną i śnieżną zimę :P
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. i można też na poszewkę poduszkową wykorzystać ten stary sweter ;)
    Na "nowe" rękawiczki, no wiele ma stary sweter zastosowań ;))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poduszki już zrobiłam,z dwóch męskich pulowerków:))

      Usuń
  6. Rewelacja! Mam sweter który czeka na przerobienie na komin-wezmę się za niego chyba na wiosnę! :)
    tylko to ręczne szycie...pomyślę jak go ominąć:)

    OdpowiedzUsuń
  7. a czy przed szyciem zabezpieczałas jakoś oczka żeby nie poleciały ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obrzucałam na maszynie dość dokładnie. też się bałam, że mi polecą, ale nic się nie stało i w użytkowaniu też jest ok.

      Usuń